مجله هومکس

سبک میز تی وی مناسب فضای شما

photo 2022 03 09 14 52 47 e1655200403162

راهنمای انتخاب میز تی وی مناسب هر فضا

میز تی وی یکی از ملزومات اصلی هر خانه ای به حساب می آید. هر میز باید بر اساس سبک دکوراسیون فضای داخلی خانه و هماهنگ با دیگر عناصر انتخاب شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت تلویزیون های جدید، طراحی میز های تلویزیون هم تغییر کرده است. میز های تلویزیون در مدل ها و طرح های مختلف در بازار موجود هستند که هر مدل کاربرد خاص خود را دارد. در سال های گذشته اغلب مشتریان نمونه های شلوغ و پر نقش و طرح را انتخاب می کردند. اما در چند سال اخیر که بیشتر افراد به دنبال محصولات ساده و مینیمال هستند. انتخاب میز تی وی مناسب، ملزم رعایت چند نکته است که در این مقاله به طور کامل بررسی شده است. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند تا میز مناسب خانه خود را به درستی انتخاب کنید.

photo 2022 03 09 14 52 48

به طور کلی میز تی وی نقش بسیار مهمی در جلوه و نمای داخلی خانه شما دارد. توجه داشته باشید که یک انتخاب اشتباه می تواند در دید مخاطب تاثیر منفی بگذارد. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب میز تلویزیون، با سبک های مختلف آن و ویژگی های هر کدام بیشتر آشنا شوید. به این ترتیب می توانید انتخاب بهتر .و مناسب تری داشته باشید. میز های تلویزیون در سبک های مختلف کلاسیک، مدرن، سنتی، مینیمال و ساخته می شوند و شما باید نمونه هماهنگ با سبک دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید. پس از تعیین سبک مورد نظرتان، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. در ادامه نکات مهم در هنگام انتخاب میز تلویزیون در هر سبکی بررسی شده است.

نکات مهم در انتخاب میز تی وی

به اندازه میز توجه کنید

مهمترین نکته پس از تعیین سبک میز تی وی، اندازه مناسب آن است. در این مورد باید دو فاکتور را در نظر بگیرید :

1. اندازه تلویزیون مورد نظرتان

2. متراژ فضای مورد نظر شما برای قرار دادن تلویزیون

مسلما انتخاب یک میز تلویزیون بزرگ، برای خانه های کوچک اصلا مناسب نیست و علاوه بر کوچک نشان دادن فضا، نمای بدی نیز ایجاد می کند. همچنین باید دقت کنید که نمونه انتخابی شما از تلویزیون کوچکتر نباشد. بهتر است که طول میز از هر طرف در حدود 10 سانتی متر بزرگتر از تلویزیون باشد.

رنگ میز

انتخاب رنگ میز تی وی به سلیقه شما بستگی دارد و شما می توانید هر رنگی را انتخاب کنید. توصیه می شود که در هنگام انتخاب رنگ، دیگر لوازم و عناصر خانه خود را در نظر بگیرید و رنگ هماهنگ و متناسب با آن ها را انتخاب کنید.

معمولا رنگ های خنثی هماهنگی بیشتری با دیگر المان های دکوراسیون ایجاد می کند. برای خانه های روشن رنگ سفید و برای دکوراسیون های تیره، رنگ های قهوه ای و شکلاتی مناسب می باشد. شما می توانید از تضاد میان رنگ ها هم استفاده کنید. شرط اصلی در تضاد رنگ ها، رعایت اعتدال می باشد. هرگز رنگ های متضاد را به شکل گسترده و زیاد به کار نبرید. زیرا استفاده بیش از حد از رنگ های متضاد موجب بی نظم و آشفته به نظر رسیدن فضا می شود و اصلا زیبایی ندارد.

جنس میز

میز تی وی در شکل های مختلف و از مواد گوناگونی ساخته می شود. نمونه های چوبی، ام دی اف، شیشه ای، فلزی از میز های پر طرفدار به حساب می آیند. انتخاب جنس مناسب میز تلویزیون تا حدودی به سبک دکوراسیون و رعایت اصل هارمونی بستگی دارد.

کلام آخر

میز تی وی یکی از المان مهم و تاثیر گذار در دکوراسیون خانه است و در انتخاب آن باید بسیار دقت کنید. ما در این مطلب نکاتی که در هنگام انتخاب میز تلویزیون باید در نظر داشته باشید را بررسی کرده ایم. در نهایت شما می توانید با در نظر گرفتن موارد ارائه شده، نمونه مناسب و هماهنگ با دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *