مجله هومکس

بررسی مقاومت کاور شوفاژ در برابر حرارت

photo 2022 03 08 13 26 42 8 e1652859435603

این روز ها که در اغلب منازل از شوفاژ ها به عنوان وسیله گرمایشی استفاده می شود، استفاده از کاور شوفاژ، بسیار رایج شده است. کاور رادیاتور شوفاژ در واقع نوعی روکش برای رادیاتور ها می باشد. این محصول سطح شوفاژ ها را به طور کامل پوشش می دهد و به نوعی همانند یک روکش بر روی رادیاتور ها نصب می شود. کاور های شوفاژ در شکل ها و طرح های مختلف وجود دارد و افراد می توانند بر اساس دکوراسیون فضا مورد نظر خود، نمونه مناسب را سفارش دهند.

 

photo 2022 03 08 13 26 42 8

 

استفاده از کاور شوفاژ بیشتر برای رادیاتور های قدیمی و کهنه که ظاهر نامناسب و زمختی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا در تغییر دکوراسیون ها هزینه تعویض و نصب رادیاتور جدید بسیار بالا می باشد و همچنین بسیار دشوار و وقت گیر است. به همین دلیل در صورت سالم بودن رادیاتور ها می توان از کاور های شوفاژ استفاده کرد. هزینه ساخت و نصب کاور های شوفاژ به مراتب کمتر از تعویض رادیاتور ها می باشد. از طرفی ظاهر زیبا و منحصر به فرد این محصول جلوه فوق العاده ای در دکوراسیون فضای اطراف شوفاژ ها ایجاد می کند. به کمک کاور های رادیاتور می توان از فضا اطراف بلااستفاده اطراف شوفاژ ها به خوبی استفاده کرد.

 

این موضوع برای فضا های کوچک اهمیت بیشتری دارد. به این ترتیب مشتریان می توان بسته به نیاز خود، از مدل های مختلف کاور که کاربرد های گوناگون دارند استفاده کنند.

بررسی میزان مقاومت کاور شوفاژ در برابر حرارت و گرما  

همانند هر محصول دیگری، کیفیت ساخت بالا و استفاده از متریال مرغوب در ساخت کاور شوفاژ، در افزایش طول عمر مفید این محصول و مقاومت آن در برابر گرما بسیار تاثیر گذار است. همانطور که می دانید از کاور های شوفاژ در محیط های مختلف مسکونی، تجاری، اداری و… استفاده می شود. به همین دلیل استفاده از مواد اولیه خوب و رعایت اصول استاندارد ساخت آن ها، امری بسیار ضروری می باشد.

همانطور که پیش تر به آن اشاره کرده ایم، کاور شوفاژ علاوه پوشش سطح رادیاتور ها، کاربرد های گوناگونی دارد. در ادامه به چند مورد از مهمترین کاربرد های این محصول اشاره شده است.

  1. امکان استفاده از کاور های رادیاتور به عنوان میز مطالعه
  2. امکان استفاده از کاور های رادیاتور به عنوان میز کنسول
  3. امکان استفاده از کاور های رادیاتور به عنوان کتابخانه
  4. امکان استفاده از کاور های رادیاتور به عنوان میز آرایش
  5. امکان استفاده از کاور های رادیاتور به عنوان نیمکت های فانتزی برای نشستن
  6. امکان استفاده از کاور های رادیاتور به عنوان ویترین و فضای دکوراتیو کوچک
  7. امکان استفاده از کاور های رادیاتور به عنوان کمد و قفسه برای نگهداری اشیای مختلف

  و سایر موارد مشابه

photo 2022 03 08 13 21 09 3

 

همانطور که ملاحظه می کنید کاور شوفاژ در مدل های مختلفی ساخته می شود. صرف نظر از مدل و کاربرد گوناگون نمونه های مختلف این محصول باید در نظر داشته باشید که کاور های رادیاتور مدت زمان طولانی و به طور مداوم در معرض حرارت و گرما شوفاژ ها قرار دارند. به همین دلیل معمولا کاور ها را از مواد مقاوم در برابر حرارت می سازند. نمونه های چوبی مانند کاور های شوفاژ MDF، ممبران و … به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت بسیار پر طرفدار تر از دیگر نمونه ها هستند.

سخن آخر و جمع بندی                        

ما در این مطلب سعی کردیم، کاربرد کاور شوفاژ و ضرورت مقاوم بودن آن در برابر گرما را به زبان ساده بررسی کنیم. با وجود همه مزیت های کاور های شوفاژ، هنوز هم برخی از افراد مخالف استفاده از این محصولات هستند. با بررسی ویژگی های این محصول و آشنایی با مزایا و معایب آن، می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. این روزها تنوع کاور شوفاژ بسیار افزایش یافته است و شما می توانید بر اساس سلیقه شخصی خود و نیاز محیط مد نظرتان، کاور مناسب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *