مجله هومکس

چه آینه ای مناسب کنسول شماست ؟

WhatsApp Image 2022 06 14 at 2.33.46 PM

بررسی نکات مهم در انتخاب آینه و کنسول

آینه ها از پر کاربردترین عناصر دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. این المان ساده و زیبا به تنهایی می تواند جلوه و زیبایی خاص به فضا ببخشد. معمولا در سبک های کلاسیک و مدرن طراحی و دکوراسیون داخلی، استفاده از آینه و کنسول مناسب بسیار مرسوم می باشد. متناسب با ویژگی های هر ساختمان می توان از آینه ها در دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و … استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم چند نکته مهم در ارتباط با انتخاب آینه و کنسول بررسی کنیم. به این ترتیب با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود، آینه مناسب کنسول خود را به راحت انتخاب کنید.

photo 2022 03 09 14 50 26 2

 

آینه کنسول یکی از المان های دکوراتیو و تزئینی هر خانه ای به حساب می آید. عموما در اغلب خانه ها دیده می شود. و متناسب با دکوراسیون داخلی هر خانه ای نمونه های متنوعی چون MDF، چوب طبیعی، سنگی، کائوچو و… در بازار موجود می باشد. در میان این تنوع طرح و رنگ شما باید بتوانید مناسب ترین نمونه را انتخاب کنید. زیرا همانند دیگر عناصر دکوراتیو، انتخاب نامناسب و غیر اصولی آینه ها در نما و جلوه کلی فضا داخلی تاثیر منفی می گذارد. آشنایی کامل با انواع آینه و کنسول به شما کمک می کند تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

آشنایی با سبک های مختلف آینه کنسول

همانند دیگر عناصر مبلمان، آینه و کنسول هم در سه سبک کلی : مدرن، کلاسیک و سنتی طراحی و ساخته می شوند. توصیه می شود که نمونه مد نظر خود را بر اساس سبک دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید تا هارمونی و تناسب فضا حفظ شود. به عنوان مثال انتخاب نمونه مدرن اصلا متناسب با دکوراسیون کلاسیک نمی باشد و جلوه خوبی ایجاد نمی کند. پس این مسئله را جدی بگیرید.

1. آینه کنسول در سبک مدرن

این نمونه آینه و کنسول دارای ساختاری ساده و مینیمال می باشد. معمولا این محصول در رنگ های روشن و یا رنگ ها فانتزی ساخته می شود. اغلب افراد برای ایجاد هماهنگی بیشتر با دیگر المان های دکوراتیو منزل خود، از نمونه های سفید و دیگر رنگ های روشن، بیشتر استفاده می کنند. استفاده از نمونه های رنگ روشن فضا را بزرگتر و دل باز تر نشان می دهد و در ذهن بیننده تصویر زیبایی ایجاد می کند.

WhatsApp Image 2022 06 14 at 2.33.10 PM

 

2. آینه کنسول در سبک کلاسیک

اگر در دکوراسیون داخلی منزل خود از مبلمان کلاسیک ( سلطنتی و استیل ) استفاده کرده اید؛ آینه و کنسول کلاسیک بهترین انتخاب برای منزل شما می باشد. از ویژگی های اصلی این نوع می توان به پر طرح و نقش بودن آن ها اشاره کرد. معمولا نمونه های کلاسیک در رنگ های طلایی و قهوه ای تولید می شوند. در طراحی های جدید از برنج و برنز نیز استفاده می شود.
3. آینه کنسول در سبک سنتی
این نمونه از آینه کنسول ها معمولا از چوب طبیعی ساخته می شوند و دارای نقش و طرح های سنتی هستند. در این نوع طراح با کشیدن نقش های سنتی بر روی چوب، ظاهری شیک و زیبا به آن می بخشد.

کنسول شیک
سخن آخر و نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا سبک های مختلف آینه کنسول را معرفی و بررسی کنیم. همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، بهتر است این محصول را بر اساس دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید. به طور کلی استفاده از عناصر رنگ روشن در دکوراسیون داخلی ساختمان ها فضا را پر نورتر نشان می دهد. اما باید به این مسئله هم توجه کنید که افراط در این کار و استفاده زیاد از رنگ های روشن به ویژه رنگ سفید خالص، چشم را خسته می کند و فضا را یکنواخت نشان می دهد. بنابراین باید توجه داشته باشید که اصل اعتدال را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *