مجله هومکس

نقش آینه در دکوراسیون داخلی

اینه دکوراتیو مدل مستطیل بلند 4

بررسی نقش آینه در دکوراسیون داخلی

معماری و طراحی داخلی ساختمان ها در هر دوره ای از تاریخ، ویژگی ها و سبک های خاصی داشته است. المان های به کار برده شده و روش های استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی، در هر دوره متفاوت می باشد. در تمام دوره های تاریخی، استفاده از برخی عناصر به شکل های مختلف رواج داشته است. آینه ها یکی از المان های ساده و زیبا در طراحی داخلی ساختمان ها هستند که در اغلب دوره های تاریخی مورد توجه طراحان و معماران بوده است. آینه کاری در معماری فضای داخلی خانه ها، بسیار تاثیر گذار است. چنانچه از آینه ها به طور مناسب و اصولی در دیزاین داخلی استفاده شود، جلوه و زیبایی فضا دو چندان می شود.

 

استفاده از آینه ها در دکوراسیون داخلی ساختمان ها، یکی از مواردی است که در سبک های معماری گوناگون رایج می باشد. استفاده از آینه ها در تالار های آینه کاری شده کاخ های قدیمی، مساجد و یا حتی استفاده از آینه های دکوراتیو در معماری های مدرن، خود مهر تاییدی بر این ادعا می باشد. آینه ها علاوه بر زیبا سازی محیط، کاربرد های دیگری نیز در طراحی داخلی دارند. در ادامه به بررسی چند مورد از کاربرد های این عنصر زیبا در دکوراسیون ها، پرداخته شده است.

بررسی کاربرد آینه ها در طراحی داخلی خانه ها      

  1. بزرگ نشان دادن محیط

یکی از کاربرد های مهم و بسیار جالب آینه ها، بزرگ نشان دادن فضا می باشد. این موضوع برای خانه های کوچک که فضای کمتری دارند بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد. چنانچه در دکوراسیون داخلی، به شکل مناسب از آینه ها استفاده شود، زیبایی و جلوه فضا چند برابر می شود و همچنین فضا بزرگ تر به نظر می رسد. استفاده از آینه های قدی برای این امر بسیار مناسب می باشد.

در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک می توان آینه ها را در پشت کمد های کوچک قرار داد. این کار ذهن بیننده را فریب می دهد و این تصور ایجاد می شود که فضا در پشت کمد نیز ادامه دارد. از دیگر کاربرد های جالب آینه ها در بزرگتر نشان دادن محیط می توان به استفاده از آن ها در قفسه کتاب ها اشاره کرد. قرار دادن آینه در قفسه کتاب ها باعث می شود تا فضای محدود و فشرده آن وسیع تر به نظر برسد.

  1. پنهان کردن فضا

اگر در خانه خود کمد یا اتاق های انباری مانند کوچکی دارید که می خواهید از دید افراد پنهان شوند، می توانید از آینه ها برای پنهان کردن این فضا ها استفاده کنید. می توانید در کمد یا اتاق مورد نظر خود را با آینه کاری پوشش دهید.

  1. افزایش میزان نور محیط

قرار دادن آینه در میان دو پنجره باعث ایجاد خطای دید و حس امتداد فضا می شود. به این ترتیب ذهن بیننده فریب می خورد و فضا را پر نور تر و روشن تر حس می کند. یک روش دیگر قرار دادن آینه ها در جایی است که نور لامپ را بازتاب کند  و همین امر موجب افزاش نور محیط می شود.

سخن آخر و نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا چند مورد از نقش ها و کاربرد های آینه ها را در طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها بررسی کنیم. همانطور که در تصاویر نیز قابل مشاهده است، می توان از آینه ها به شکلی زیبا در طراحی فضا داخلی استفاده کرد. همواره باید در نظر داشته باشید که در دکوراسیون داخلی، عناصر و المان های کوچک و ساده می توانند تاثیر بسیاری داشته باشند. به همان اندازه که استفاده صحیح از آینه ها می تواند در افزایش زیبا و جلوه محیط موثر باشد؛ استفاده غیر اصولی و نا به جا آن، تاثیر منفی در ذهن بیننده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *