مجله هومکس

جنس کاور شوفاژ از چیست؟

gem

کاور شوفاژ چیست ؟ معرفی کامل کاور های شوفاژ

این روز ها در معماری های جدید استفاده از کاور شوفاژ بسیار بیشتر از گذشته رواج یافته است. کاور یا همان روکش رادیاتور، به پوششی گفته می شود که سطح شوفاژ را کاملا در بر می گیرد. کاور رادیاتور به نوعی یک محصول دکوراتیو مدرن می باشد. در ساخت این محصول از مواد مختلفی استفاده می شود و بسته به کاربرد و نیاز مشتریان، انواع مختلفی از کاور ها ساخته می شود. افراد می توانند مطابق با طراحی و دکوراسیون فضا مورد نظر خود، کاور های متنوعی با کاربرد های گوناگون سفارش دهند. در این مطلب به بررسی جنس کاور های شوفاژ پرداخته ایم. چنانچه قصد استفاده از کاور های شوفاژ را دارید، مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

از کاور شوفاژ بیشتر برای پوشاندن ظاهر زشت و نامناسب شوفاژ های قدیمی استفاده می شود. این روز ها با توجه به افزایش چشمگیر قیمت رادیاتور ها، تعویض شوفاژ ها بسیار پر هزینه می باشد و همچنین بسیار وقت گیر است. به همین دلیل در تغییر دکوراسیون ها اغلب افراد که ترجیح می دهند به جای تعویض رادیاتور ها، از روکش های رادیاتور استفاده کنند. استفاده از کاور های شوفاژ علاوه بر پوشاندن سطح رادیاتور، مزایای دیگری نیز دارد. به طور کلی به کمک کاور های شوفاژ می تواند از فضای بلا استفاده اطراف رادیاتور ها بهتر استفاده کرد. در مدل های جدید این محصول بسته با نیاز مشتری، کاور ها در طرح های مختلفی مانند نیمکت، قفسه، کمد و …. ساخته می شوند.

photo 2022 03 08 13 11 26 3

جنس کاور شوفاژ از چیست ؟

همانطور که ملاحظه می کنید استفاده از کاور شوفاژ مزایای بسیاری دارد. به کار بردن کاور مناسب و هماهنگ با دیگر المان های دکوراسیون هر مکان، نما و جلوه فضای اطراف شوفاژ ها را دو چندان می کند. این محصول هم در دکوراسیون های کلاسیک قابل استفاده می باشد و هم در دکوراسیون های مدرن کاربرد دارد. با در نظر گرفتن تنوع بسیار کاور های شوفاژ، انتخاب نمونه مناسب برای مشتریان بسیار راحت است. بنابراین استفاده از کاور های شوفاژ یک روش بسیار مناسب برای پوشاندن سطح رادیاتور های کهنه و سالم است.

از آنجایی که کاور شوفاژ به طور مستقیم در معرض حرارت و گرما رادیاتور ها قرار می گیرد. کیفیت ساخت بالا و استفاده از متریال مرغوب در ساخت این محصول، بسیار مهم و ضروری می باشد. کاور هایی که از مواد مرغوب تهیه شده اند در مقایسه با نمونه های بی کیفیت، طول عمر بیشتری دارند و مدت زمان طولانی تری بدون تغییر باقی می مانند. جنس کاور رادیاتور در میزان طول عمر آن بسیار تاثیر گذار است. معمولا استفاده از کاور های شوفاژ چوبی ( ممبران، mdf و )، پارچه ای، نمدی وبسیار رایج تر از سایر نمونه ها می باشد.

کاور شوفاژ باید از موادی ساخته شود که گرما را به خود جذب نکند و به اصطلاح زود داغ نشوند. در همین راستا استفاده از کاور های فلزی اصلا توصیه نمی شود.

زیرا علاوه بر جذب گرما و افزایش خطر سوختگی، احتمال تغییر شکل دادن و آسیب بدنه کاور بسیار بیشتر از نمونه های چوبی و پارچه ای می باشد.

کاور رادیاتور چوبی

کاور شوفاژ چوبی از بهترین و محبوب ترین نمونه ها موجود در بازار به حساب می آید. تنوع رنگ و طرح در کاور های چوبی بسیار زیاد است به راحتی با هر معماری هماهنگ می شوند. از آنجایی که از کاور های شوفاژ در مکان های مختلف مسکونی، تجاری، اداری واستفاده می شود، انتخاب نمونه های چوبی بسیار شیک تر و مناسب تر است.

کاور رادیاتور پارچه ای و نمدی

استفاده از کاور شوفاژ های پارچه ای یک روش قدیمی برای پوشاندن سطح رادیاتور های قدیمی به حساب می آید. هزینه تهیه کاور های پارچه ای به مراتب کمتر از دیگر مدل ها می باشد. اما این محصول تنها به لحاظ ظاهری کارایی دارد و جنبه کاربردی چندانی ندارد. کاور های نمدی بافت محکم تری دارند و اغلب به جای کاور های پارچه ای از نمونه های نمدی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *