مجله هومکس

آیا می توان از تلویزیون در بالای کاور شوفاژ استفاده کرد ؟

photo 2022 03 08 13 33 32

امروزه کاور شوفاژ به عنوان یک محصول دکوراتیو مدرن در معماری فضای داخلی شناخته می شود. کاور رادیاتور، روکش شوفاژ، قالب رادیاتور و … از دیگر نام های این محصول می باشد. این کاور همانند روکشی تمام سطح رادیاتور ها را پوشش می دهد. معمولا اکثر طراحان داخلی، استفاده از کاور های شوفاژ را مناسب ترین راه برای پوشاندن رادیاتور های قدیمی که ظاهر نامناسبی دارند، می دانند. تنوع رنگ و طرح این محصول پاسخگوی سلیقه هر مشتری است و افراد به راحتی می توانند مدل مناسب خود را سفارش دهند.

هزینه ساخت کاور شوفاژ در مقایسه با تعویض رادیاتور ها بسیار کمتر است و از این نظر استفاده از کاور ها بسیار مقرون به صرفه است. همچنین نصب و جایگذاری کاور های رادیاتور بسیار ساده تر از نصب رادیاتور جدید می باشد. به این ترتیب افرادی که قصد تغییر دکوراسیون دارند، می توانند از کاور های شوفاژ برای پنهان کردن رادیاتور های  نامناسب و ایجاد هماهنگی بیشتر فضای اطراف شوفاژ ها با سایر المان های دکوراسیون، استفاده کنند.

 

کاربرد کاور شوفاژ

 

کاور شوفاژ را می توان در محیط های مختلف مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و …. به کار برد. این محصول علاوه بر جلوه و زیبایی بسیار، کارایی های دیگری نیز دارد. بسته به نیاز مشتریان و فضا مدنظر آن ها، کاور ها کاربرد های گوناگونی دارند. به عنوان مثال در محیط های کوچک که فضای آزاد کمتری برای طراحی کمد ها وجود دارد، می توان از کاور رادیاتور به عنوان کمد برای نگهداری وسایل مختلف استفاده کرد. بیشتر افراد از کاور های شوفاژ به عنوان کنسول استفاده می کنند. قرار دادن قاب عکس ها، مجسمه و دیگر وسایل دکوراتیو بر روی کاور رادیاتور، نما و جلوه خاصی ایجاد می کند. در چند سال اخیر استفاده از کاور رادیاتور به عنوان کنسول در منازل مسکونی و شرکت ها بسیار رایج شده است.

 

استفاده از کاور شوفاژ به عنوان میز تلویزیون

کاور های شوفاژ بسته به سفارش مشتریان در مدل های مختلفی طراحی می شوند و بر اساس طراحی خود کاربرد های مختلفی دارند. در ادامه چند مورد از کاربرد کاور رادیاتور بر اساس طراحی آن معرفی شده است.

  1. می توان کاور های شوفاژ را به عنوان نیمکت طراحی کرد. کاور های طرح نیمکت برای اتاق خواب ها بسیار کاربردی و مناسب می باشند.
  2. طراحی قفسه در قسمت بالایی کاور شوفاژ، آن را به یک کتابخانه خوب تبدیل می کند.
  3. از سطح رویی کاور های شوفاژ می توان به عنوان میز کار و یا میز مطالعه استفاده کرد.
  4. می توان از کاور شوفاژ به عنوان یک ویترین کوچک استفاده کرد.
  5. گاهی با رعایت استاندارد های لازم می توان از کاور شوفاژ به عنوان میز تلویزیون هم استفاده کرد.

و …

یکی از سوالات مشترک میان مشتریان این است که آیا می توان از تلویزیون در بالای کاور شوفاژ استفاده کرد یا نه ؟ فضای اطراف رادیاتور های شوفاژ بلا استفاده است و در طراحی های فضای داخلی تلاش می شود تا از این فضا بیشتر استفاده شود. استفاده از تلویزیون در بالای رادیاتور ها یک انتخاب مناسب برای استفاده از این فضا می باشد. در موارد خاص با رعایت استاندارد های تعیین شده می توان از کاور شوفاژ به عنوان میز تلویزیون نیز استفاده کرد.

به طور کلی قرار گرفتن وسایل الکترونیکی در کنار وسایل گرمایشی خطرناک است و این کار ممکن است به قطعات الکترونیکی دستگاه ها آسیب بزند. برای همین چنانچه قصد دارید تلویزیون خود را در بالای کاور شوفاژ نصب کنید باید در هنگام ثبت سفارش خود این مسئله را مطرح کنید تا طراحی کاور رادیاتور شما بر این اساس صورت گیرد.

سخن آخر

همانطور که ملاحظه می کنید. کاربرد کاور رادیاتور  تنها به پوشاندن رادیاتور ها محدود نمی شود و این محصول کارایی های متنوعی دارد. شما می توانید از کاور رادیاتور به عنوان میز تلویزیون استفاده کنید اما برای این کار باید از نمونه های مناسب استفاده کنید. فراموش نکنید که نصب تلویزیون در بالای کاور های معمولی، به آن آسیب می زند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *